Paderborn / Singapore, 2 november 2022 - Jaarlijks wordt meer dan 15 miljoen ton luchtvracht verwerkt met de terminaltechnologie van Lödige Industries. Voor een van haar nieuwste innovaties, de intelligente Automated Guided Vehicle (AGV) voor flexibel en schaalbaar ULD-transport, is het bedrijf met hoofdkantoor in Duitsland nu uitgeroepen tot "Air Cargo Technology Provider of the Year" bij de Payload Asia Awards van dit jaar in Singapore. Het is de 9e keer dat het internationale vakblad voor logistiek deze prestigieuze prijs uitreikt.
"We willen de deskundige jury bedanken, evenals iedereen die zijn stem op ons heeft uitgebracht in de online stemming. In ons streven om altijd de beste vrachtterminalsystemen voor onze klanten te ontwikkelen en deze voortdurend te verbeteren, is deze prijs een prachtige motivatie die ons stimuleert om ons marktleiderschap verder uit te breiden met innovatieve producten", aldus Ranga Jayaweera, General Manager Singapore bij Lödige Industries, die de prijs in ontvangst nam tijdens de ceremonie in Singapore.
Lödige Industries' laatste toevoeging en innovatie voor terminaluitrusting is het Automatisch Geleid Voertuig (AGV), dat zorgt voor verbinding tussen import/exportgebieden en build & break-zones en voor geautomatiseerde opslag- en ophaalsystemen. In vergelijking met handmatig vervoer van ULD's door slave pallet movers of andere grondafhandelingsapparatuur, maakt dit niet alleen personeel vrij voor hoogwaardigere taken, maar bespaart het ook ruimte. In handmatige terminals kunnen AGV's vrachtafhandelaars de eerste stap zetten naar de voordelen van automatisering.
Lödige Industries ondersteunt zijn klanten in het luchtvrachtvervoer sinds 1974 door hen te voorzien van efficiënte logistieke oplossingen voor luchthavens. Vandaag de dag is het bedrijf uitgegroeid tot de toonaangevende wereldwijde leverancier van luchtvrachtterminaloplossingen. Tot haar jarenlange klanten behoren veel van de belangrijkste spelers in de sector, zoals SATS, Cathay Pacific, Asia Airfreight Terminal (AAT), China Eastern Airlines, DHL, Lufthansa Cargo, British Airways, Korean Air, Turkish Cargo, dnata of Menzies.
De vraag naar mondiale luchtvrachtlogistiek ligt momenteel boven het niveau van vóór de pandemie. Tegelijkertijd zorgen wereldwijde capaciteitsbeperkingen en personeelstekorten voor extra uitdagingen in de luchthavenlogistiek. Efficiëntiebevorderende technologieën en procesautomatisering worden daarom steeds belangrijker. Er wordt dan ook steeds meer geïnvesteerd in vrachtterminals om de capaciteit uit te breiden en de afhandelingsprocessen te verbeteren.
Een voorbeeld van een dergelijk project is het eerste automatische opslag- en zoeksysteem (AS/RS) op het Chinese vasteland op Chengdu Tianfu Airport, dat Lödige Industries onlangs heeft geleverd.